Per tal de viure en societat, al segle XXI, cal que els infants, i també els adults, adquireixin diferents competències relacionades amb l'ús de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (Les TIC). Per adquirir aquestes diverses competències es planifiquen les diferents etapes educatives (Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària, Educació Obligatòria, Batxillerat...).
La competència digital seria el conjunt de competències relacionades amb el coneixement i l'ús de la tecnologia. En canvi, l'alfabetització digital seria el procés d'adquisició d'aquestes mateixes competències esmentades anteriorment.
Com a mestres, cal que fem bé la nostra tasca d'educadors; cal habilitar l'educador per emprar la tecnologia, per tal d'ensenyar i ajudar a aprendre. La feina i formació del mestre requereix una actualització continuada envers el coneixement dels recursos tecnològics i les seves potencialitats pedagògiques.
La competència digital facilita de moltes maneres el procés d'ensenyament i aprenentatge. Els estudiants, gràcies al suport de les TIC, podran gestionar millor la informació, i així comunicar-se amb els docents i d'altres estudiants per treballar de manera interactiva i aprendre en col·laboració amb d'altres estudiants.
El resultat d'això, serà que un cop siguis professional, és a dir, competent digitalment, consideraràs les TIC, un gran mitjà d'aprenentatge i ensenyament.
Aquí us deixo l'enllaç de la presentació sobre les competències del mestre en relació a l'ús de tecnologies:
https://docs.google.com/presentation/d/1JdGx5JrNbDbExA-PKWuzoUiFjTgjTgRSm_Hn8DdppT0/pub?start=false&loop=false&delayms=3000
No hay comentarios:
Publicar un comentario